Workshop Waterwerk

Zondag 24 juli vond de workshop Waterwerk plaats, georganiseerd door de rasvereniging.

Twiske

Vanaf half elf kwamen de deelnemers met hun honden naar recreatie gebied het Twiske bij Oostzaan. Daar maakten ze gezellige kampementjes aan de waterkant. Met parasols, stoeltjes, koelboxen en alles wat er nodig is voor een heerlijke dag aan de waterkant. Het weer was geweldig, stralende zon en een heerlijk windje. Ook de  22 honden hadden er zin in en er klonk regelmatig het typische hoge perro blafje.

Waterwerk west

De organisatie van de workshop waterwerk was in handen van de vrijwilligers van Waterwerk West. Zij waren daar met een heel team in wetsuit, met boten, reddingsvesten en reddingsboeien.

Zwemvaardigheden

Voor elke hond waren er meerdere oefeningen en ze gingen om de beurt daarvoor in het water. Er werd gekeken of de hond voldoende zwemvaardig is voordat er aan de oefening begonnen werd. Nou, dat waren ze onze Spanjaarden. Ze hebben laten zien dat ze enorm goed- en krachtig kunnen zwemmen en van koud water vrees leek geen sprake. Natuurlijk vonden ze het spannend om van hun baasjes gescheiden in een bootje mee te gaan, maar daar wist het team van het Waterwerk heel goed mee om te gaan. Elke hond volbracht de oefeningen met succes!

Zelfs de puppy van 15 weken kreeg zijn eerste zwemles ….. wat een dappere held.

Waterwerk Spaanse Waterhond

Zo bijzonder om te zien hoe graag de honden weer naar hun baasjes gaan. Ze sprongen (soms met een beetje hulp) uit de boot en zwommen zo snel mogelijk naar hun baasje die aan de kant stond.

Bij een latere oefening pikten ze hun baas, die  om hulp vragend in het water lag  te spartelen op en brachten deze naar de kant. Ongelofelijk zoveel kracht bij deze relatief kleine honden.

Waterwerk Spaanse Waterhond

Onze voorzitter werd uit het water gered door zijn hond die de dag ervoor prachtige kampioenstitels behaald had op de show in België. Hoezo ster allures? Er werd gewoon heerlijk gewerkt voor de baas ☺.

Waterwerk Spaanse Waterhond

De sfeer was geweldig en er was veel belangstelling voor elkaar en elkaars honden. Ook mensen die in het ras geïnteresseerd zijn kwamen kijken en waren onder de indruk van deze leuke enthousiaste waterhonden.

Rond vier uur ging iedereen weer huiswaarts.

We kijken terug op een geweldige dag waar leden, aspirant leden en niet-leden konden deelnemen.

Er zijn prachtige foto’s en filmpjes ( met 360 ▫ camera) gemaakt van de workshop Waterwerk. Veel daarvan zijn op onze Facebook pagina te zien.

We willen iedereen die heeft bijgedragen aan het slagen van deze dag heel hartelijk bedanken; in het bijzonder het Team Waterwerk West.